Distal esophageal resection and jejunum interposition for early Barrett carcinoma
Summary
Limited resection with regional lymphadenectomy and jejunal interposition is safe,
prevents gastroesophageal reflux and is associated with good quality of life. The
procedure represents an oncologically adequate and thus attractive limited surgical
alternative to radical esophagectomy or endoscopic resection and ablation techniques
in patients with high grade dysplasia or T1 adenocarcinoma in Barrett's esophagus.
Zusammenfassung
Eine limitierte Resektion des distalen Ösophagus und ösophagogastralen Übergangs mit
regionaler Lymphadenektomie stellt eine onkologisch adäquate chirurgische Alternative
zur radikalen Ösophagektomie oder endoskopischen Mukosaresektion bei Patienten mit
hochgradiger Dysplasie oder T1-Karzinom im Barrett-Ösophagus dar. Rekonstruktion mittels
Interposition eines gestielten isoperistaltischen Jejunumsegments ist sicher, verhindert
gastro-ösophagealen Reflux und resultiert in einer guten Lebensqualität.
Key words
Barrett's esophagus - high grad dysplasia - early cancer - limited resection - esophagectomy
- endoscopic mucosa resection
Schlüsselwörter
Barrett-Ösophagus - hochgradige Dysplasie - Frühkarzinom - limitierte Resektion -
Ösophagektomie - endoskopische Mukosaresektion
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Priv.-Doz. Dr. Hubert J. Stein
Chirurgische Klinik und Poliklinik
Klinikum rechts der Isar der TU München
Ismaningerstraße 22
D-81675 München
Phone: 0 89/41 40 47 45
Fax: 0 89/41 40 49 40
Email: stein@nt1.chir.med.tu-muenchen.de